Jak uzyskać imienną kartę PEKA
Imienną Kartę PEKA można uzyskać bezpłatnie w następujący sposób:
1. Poprzez złożenie wniosku przez Internet - to najwygodniejsza i najprostsza metoda. Wystarczy wypełnić wniosek, dołączyć zdjęcie w formacie jpg lub png, a później odebrać kartę w wybranym przez siebie Punkcie Obsługi Klienta ZTM.
2. Poprzez złożenie wniosku w Punkcie Obsługi Klienta ZTM, czynnych od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 20.00.
W Biurze Obsługi Klienta ZTM przy ul. Matejki 59 można bezpłatnie wykonać zdjęcie.
Zdjęcia do wniosków o wydanie imiennej karty PEKA są wykonywane (bezpłatnie) także w następujących Punktach Obsługi Klienta:
- Siedziba ZTM - ul. Matejki 59
- Odrestaurowany budynek Dworca Zachodniego (wejście od ulicy Głogowskiej)
- plac Wiosny Ludów - CH Kupiec Poznański (wejście od ulicy Strzeleckiej)
- rondo Rataje - dworzec autobusowy
- osiedle Sobieskiego - dworzec autobusowy
- plac Waryńskiego 8 - w pobliżu pętli tramwajowej na Ogrodach
- rondo Kaponiera - nowy POK poziom - 1
Jakie dane są potrzebne do wypełnienia papierowego wniosku na imienną kartę PEKA
Wypełniając formularz papierowy należy pamiętać, aby:
- w przypadku obywateli polskich podać numer PESEL,
- w przypadku obcokrajowców podać datę urodzenia,
- podać adres zameldowania,
- załączyć czytelne zdjęcie (portret na jednolitym tle, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych; twarz powinna zajmować ok. 2/3 powierzchni zdjęcia),
- wybrać odpowiedni dla siebie Punkt Obsługi Klienta ZTM,
- wniosek wypełnić czytelnie,
- złożyć podpis w miejscach obowiązkowych.
Niekompletny lub błędnie wypełniony wniosek papierowy o wydanie karty nie będzie rozpatrywany.
Dane osobowe zawarte we wniosku służą wyłącznie celom ewidencyjnym i są przez ZTM Poznań chronione zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych
Każdorazową zmianę danych osobowych: nazwiska, imienia, adresu, jak również uprawnień do ulgi pasażer zobowiązany jest zgłosić do Punktu Obsługi Klienta ZTM w celu uaktualnienia danych osobowych zawartych na karcie. Aktualizacja jest dokonywana po wypełnieniu wniosku w formie papierowej bądź elektronicznej. Aktualizacja niepowodująca wydania nowej karty tj. zmiana adresu i uprawnienia do ulgi jest bezpłatna. Pozostałe zmiany skutkują koniecznością wyrobienia nowej karty za którą pobierana jest opłata w wysokości 21 zł.
Na wniosku można zaznaczyć czy chce się otrzymać kartę PEKA z aplikacją bankową.
Jak odebrać imienną kartę PEKA
Imienna karta PEKA będzie do odbioru w wyznaczonym terminie. Osoby składające wniosek przez Internet otrzymają powiadomienie o gotowości karty do odbioru.
Karta wydawana jest wnioskodawcy, za okazaniem dokumentu potwierdzającego jego tożsamość lub osobie przez niego upoważnionej na podstawie pisemnego upoważnienia z podaniem imienia i nazwiska oraz numeru dowodu osobistego osoby odbierającej.
Pasażer, któremu nie uda się odebrać karty w terminie do 40 dni od daty złożenia wniosku będzie musiał ją odebrać nie w wybranym przez siebie Punkcie Obsługi Klienta ZTM lecz w Biurze Obsługi Klienta ZTM, przy ul. Matejki 59.
Jak uzyskać kartę PEKA na okaziciela
Kontakt
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu
ul. Matejki 59
60-770 Poznań
NIP 209-00-01-440
tel. 61 646 33 44
Godziny urzędowania
pon. - pt. 7.30 - 15.30
sob. - niedz. nieczynne
Biuro Obsługi Klienta
pon. - pt. 8.00 - 15.30
sob. - niedz. nieczynne
Punkt Obsługi Klienta
pon. - pt. 6.00 - 20.00
sob. - niedz. nieczynne
Serwis Informacji Pasażerskiej
tel. 61 646 33 44
pon. - pt. 7.30 - 20.00