Korzystaj z osobistego punktu sprzedaży biletów – doładowuj kartę PEKA poprzez portal www.peka.poznan.pl i pamiętaj o aktywacji biletu w czytniku PEKA
Jedną z największych zalet systemu PEKA jest sprzedaż biletów przez Internet. Jeśli nie masz ochoty szukać punktu, w którym można doładować kartę PEKA i nie lubisz niepotrzebnie tracić czasu zachęcamy do korzystania z osobistego punktu sprzedaży na portalu www.peka.poznan.pl. Zobacz film prezentujący jak doładować kartę PEKA przez Internet.
Mając kartę PEKA i jakikolwiek dostęp do Internetu, każdy pasażer posiada swój własny punkt sprzedaży biletów i może w łatwy spoósb kupić bilety okresowe jak i doładować tPortmonetkę.
Aktywacja konta.
Osoby składające wniosek na kartę PEKA przez Internet aktywują konto internetowe w momencie składania wniosku, natomiast osoby składające wniosek w Punkcie Obsługi Klienta ZTM w formie papierowej przy pierwszym logowaniu wpisują numer UID karty, który znajduje się na rewersie karty lub wykorzystują adres email jeśli taki podali we wniosku papierowym, a jako hasło podają swój numer PESEL. System w momencie pierwszego logowania poprosi o zmianę hasła.
Zakup biletu przez Internet jest wygodny i prosty. Posiadając kartę PEKA, każdy zyskuje dostęp do indywidualnego konta na portalu PEKA, które umożliwia korzystanie z osobistego punktu sprzedaży biletów, czynnego bez ograniczeń czasowych.
Chcąc kupić bilet przez Internet, najpierw musimy się zalogować na własne konto na portalu PEKA:
Następnie wybieramy organizatora transportu (np. ZTM):
oraz rodzaj biletu, który nas interesuje. Musimy określić od kiedy bilet ma obowiązywać, na jaki okres i w jakiej strefie biletowej (np. na strefę A obowiązującą mniej więcej w granicach administracyjnych Poznania). Kupując bilet okresowy na sieć warto pamiętać, że najkrótszy termin obowiązywania to 14, a najdłuższy to 366 dni. Na im więcej dni kupimy bilet, tym w przeliczeniu na jeden dzień korzystania, będzie on tańszy. Np.bilet metropolitalny na 30 dni na strefę A kosztuje 119 zł (niespełna 4 zł dziennie), natomiast za bilet na 366 dni zapłacimy 949 zł (na strefę A) – czyli 79 zł miesięcznie. Decydując się na taki zakup pasażer uzyska 33-proc. rabat (w odniesieniu do kosztu 12 biletów 30-dniowych na strefę A). Oszczędność to 479 zł lub 4 miesiące bezpłatnych przejazdów.
Potwierdzenie można także zapisać bezpośrednio na karcie PEKA w każdym z Punktów Obsługi Klienta ZTM (okazując stosowny dokument) – co jest zdecydowanie najwygodniejszym rozwiązaniem. Wówczas korzystając z przejazdów na liniach ZTM potwierdzeniem prawa do ulgi będzie wyłącznie karta PEKA, dokumentów wozić ze sobą już nie musimy.
Aktywacja biletu lub doładowania tPortmonetki
Po wyborze rodzaju biletu, terminu i strefy obowiązywania oraz po potwierdzeniu naszego wyboru i akceptacji regulaminu, wystarczy zapłacić:
Następnie – co jest niezwykle istotne – trzeba AKTYWOWAĆ BILET w jednym z kilku tysięcy czytników PEKA znajdujących się w autobusach i tramwajach lub Punktach Obsługi Klienta ZTM, najszybciej po 2 godzinach od zakupu. Czas ten jest potrzebny, żeby informacja o naszym zakupie została skutecznie przekazana do czytników w setkach poruszających się po aglomeracji autobusów i tramwajów.
W jeszcze prostszy sposób możemy doładować tPortmonetkę, wybieramy wówczas jedynie tzw. liczbę punktów, która jest tożsama z kwotą doładowania. Tutaj identycznie, po potwierdzeniu naszego wyboru i akceptacji regulaminu, wystarczy zapłacić, a następnie – co jest niezwykle istotne – AKTYWOWAĆ DOŁADOWANIE w jednym z kilku tysięcy czytników PEKA znajdujących się w autobusach i tramwajach lub Punktach Obsługi Klienta ZTM najszybciej po 2 godzinach od zakupu.
Aktywacja biletu/doładowania jest prosta. Na wyświetlaczu czytnika PEKA wybieramy przycisk „transfer e-biletu":
Następnie wkładamy kartę PEKA do tzw. kieszonki:
Po chwili nasze doładowanie tPortmonetki znajdzie się na karcie, co zostanie potwierdzone stosowanym komunikatem:
Oferta biletowa ZTM dostępna przez Internet
tPortmonetka – doładowanie konta od 1 zł do 300 zł Oferta dostępna bez ograniczeń. Należy pamiętać, że mając uprawnienie do ulgowych przejazdów (np. ulga 50 proc.), takie uprawnienie trzeba zapisać na karcie w Punkcie Obsługi Klienta ZTM przedstawiając stosowne dokumenty. W przypadku braku zapisania uprawnienia do ulgi, system PEKA dla osoby opłacającej przejazd z tPortmonetki będzie pobierał opłatę w pełnej (normalnej) wysokości. |
Bilety okresowe na sieć - normalny lub ulgowy (50%)
UWAGA! Korzystając z ulgowych biletów na przejazdy na liniach ZTM należy posiadać stosowne dokumenty potwierdzające prawo do ulgi. Ulgę można zapisać na karcie w Punkcie Obsługi Klienta ZTM przedstawiając stosowne dokumenty.
Bilety okresowe na sieć – bilety specjalne
- Bilet Metropolitalny Oferta dostępna zarówno na pierwszy zakup, jak i przedłużenie terminu obowiązywania * już posiadanego biletu (czyli zakup biletu o takich samych parametrach – liczba dni, strefa). UWAGA! Chcąc korzystać z powyższego biletu należy najpierw wypełnić „Oświadczenie posiadacza karty PEKA do Biletu Metropolitalnego" i złożyć je w Punkcie Obsługi Klientów ZTM lub przesłać skan wypełnionego oświadczenia na adres e-mai: oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl. Wówczas na karcie PEKA zostanie zapisana informacja o przysługującym uprawnieniu. - Bilet Metropolitalny z ulgą Oferta dostępna zarówno na pierwszy zakup, jak i przedłużenie terminu obowiązywania * już posiadanego biletu (czyli zakup biletu o takich samych parametrach – liczba dni, strefa). UWAGA! Chcąc korzystać z powyższego biletu należy na karcie PEKA zapisać informację o przysługującym uprawnieniu. W tym celu należy odwiedzić Punkt Obsługi Klienta ZTM i przedłożyć stosowne dokumenty. - Bilet na rok szkolny, Bilet Semestralny Oferta dostępna zarówno pierwszy zakup, jak i przedłużenie terminu obowiązywania * już posiadanego biletu (czyli zakup biletu o takich samych parametrach – liczba dni, strefa). Bilety te NIE WYMAGAJĄ zapisania uprawnienia do ulgi w systemie i na karcie by móc je kupić, ale korzystając z ulgowych przejazdów należy posiadać stosowne dokumenty potwierdzające prawo do ulgi (ważna legitymacja szkolna, studencka lub doktorancka) potwierdzające prawo do ulgi, ale dla wygody warto zapisać ulgę na karcie po przedstawieniu w Punkcie Obsługi Klienta ZTM ważnej legitymacji potwierdzającej uprawnienie do ulgi. - Bilet dla dla rodziców i dzieci z rodzin wychowujących czworo i więcej dzieci Oferta dostępna zarówno na pierwszy zakup, jak i przedłużenie terminu obowiązywania * już posiadanego biletu (czyli zakup biletu o takich samych parametrach – liczba dni, strefa). BILETY TE WYMAGAJĄ ZAPISANIA UPRAWNIENIA DO ULGI W SYSTEMIE I NA KARCIE, BY MÓC JE KUPIĆ. |
Bilety okresowe trasowane - do 6 przystanków normalny lub ulgowy (50%) Pierwszy zakup powyższych biletów, podczas którego Klient wybiera odpowiadającą mu trasę, JEST MOŻLIWY WYŁĄCZNIE W PUNKCIE OBSŁUGI KLIENTA ZTM. UWAGA! Chcąc korzystać z powyższych biletów należy najpierw wypełnić „Oświadczenie posiadacza karty PEKA do Biletu Metropolitalnego" i złożyć je w Punkcie Obsługi Klientów ZTM lub przesłać skan wypełnionego oświadczenia na adres e-mai: oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl. Wówczas na karcie PEKA zostanie zapisana informacja o przysługującym uprawnieniu. Po zakupie powyższych typów biletów przedłużenie ich terminu obowiązywania* w Internecie jest możliwe, ale wyłącznie w odniesieniu do biletów o takich samych parametrach takich jak: liczba dni, strefa, ulga, taki sam okres i taka sama trasa. W momencie zmiany któregokolwiek z wyżej wymienionych parametrów nabywamy nowy bilet, którego kupno jest MOŻLIWE WYŁĄCZNIE W PUNKCIE OBSŁUGI KLIENTA ZTM. Nie ma możliwości przedłużenia przez Internet. UWAGA! Korzystając z ulgowych biletów na przejazdy na liniach ZTM należy posiadać stosowne dokumenty potwierdzające prawo do ulgi. Ulgę można zapisać na karcie w Punkcie Obsługi Klienta ZTM przedstawiając stosowne dokumenty * przedłużenie biletu jest możliwe wyłącznie w momencie obowiązywania jeszcze posiadanego biletu oraz nie wcześniej niż na 30 dni przed upływem jego ważności. |
Informacje odnośnie wymaganych dokumentów, które należy przedstawić chcąc zapisać uprawnienie do ulgowych przejazdów znajdują się na stronie ZTM (zakładki: „Ulgi i zwolnienia", „Warto wiedzieć"), linki: |
Kontakt
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu
ul. Matejki 59
60-770 Poznań
NIP 209-00-01-440
tel. 61 646 33 44
Godziny urzędowania
pon. - pt. 7.30 - 15.30
sob. - niedz. nieczynne
Punkty Obsługi Klienta
informacje o godzinach otwarcia tutaj
Biuro Obsługi Klienta
informacje o godzinach otwarcia tutaj
Serwis Informacji Pasażerskiej
tel. 61 646 33 44
pon. - pt. 7.30 - 20.00